Serviciul social cu cazare –
Camin pentru persoane varstnice EMILIA
cod serviciu social
8730-CR-V-I, este înfiinţat şi administrat de catre ASOCIATIA
LINISTEA BUNICILOR SATU MARE, acreditat conform Certificatului de
Acreditare Seria AF nr. 006516 data eliberarii 17.10.2019, detine Licenţa de funcţionare din data de 12.02.2020.
Scopul
serviciului social –Camin pentru persoane varstnice EMILIA
este un centru rezidențial cu
cazare, pentru un numar de 50
beneficiari, care furnizează servicii sociale de îngrijire și asistență pe
perioadă determinată, persoanelor vârstnice din judetul Satu Mare cat si din
alte judete.
Scopul specific
este de a răspunde nevoilor sociale, precum și celor speciale și individuale în vederea depășirii situațiilor
de dificultate, prevenirii și combaterii riscului de excluziune socială, promovării
incluziunii sociale și creșterii calitătii vieții.
Caminul pentru persoane varstnice EMILIA îndeplineste următoarele artibuţii şi
sarcini:
- asigură furnizarea serviciilor sociale în interesul
beneficiarului în baza contractului încheiat cu acesta, respectiv cu
reprezentantul sau aparţinătorul legal după caz;
- asigură furnizarea serviciilor sociale cu titlu permanent
ori temporar cu găzduire, îngrijire, recuperare, reabilitare şi reinserţie
socială a persoanelor vârstnice aflate într-o situaţie de nevoie specială;
-
asigură întreţinerea şi folosirea eficientă a bazei
materiale şi a bunurilor din dotare;
-
întocmeşte programe proprii care să asigure creşterea
calităţii activităţii;
-
organizează activităţi de socializare în vederea
relaţionării beneficiarilor cu mediul exterior instituţiei;
-
acordă sprijin şi asistenţă de specialitate în vederea
prevenirii situaţiilor care pun în pericol siguranţa beneficiarilor;
- dezvoltă parteneriate şi colaborează cu organizaţii
neguvernamentale şi altele în condiţiile legii, în vederea diversificării
serviciilor sociale furnizate;
- asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunostinţă
atât personalului cât şi beneficiarilor a prevederilor regulamentul propriu de
organizare şi funcţionare;
Activitatea realizata in cadrul
centrului s-a axat pe realizarea tuturor activitatilor in raport cu standardele
minime de calitate:
- deţine
şi utiliza o procedură privind evaluarea iniţială /reevaluarea beneficiarilor.
- asigura
fiecărui beneficiar un plan individual intervenţie elaborat diferenţiat pentru
fiecare beneficiar;
- asigura
beneficiarilor condiţii de locuit, conform nevoilor de viaţă şi asistenţă ale
acestora;
- sunt
luate măsurile necesare pentru amenajarea dormitoarelor, spaţiilor destinate
pentru servitul hranei, spaţiilor
igienico-sanitare, conform nevoilor individuale, cu respectarea cerinţelor de
igienă, siguranţă, accesibilitate, funcţionalitate şi confort ale beneficiarilor;
- asigura beneficiarilor alimentaţie în funcţie cu nevoile şi preferinţele lor,
igiena personală şi a colectivităţii în care trăiesc aceştia, medicaţie
corespunzătoare, prevenirea şi controlul infecţiilor, iar în caz de deces toate
serviciile de îngrijire necesare, precum şi serviciile spirituale, religioase
în respectul demnităţi personale.
- asigura fiecărui beneficiar în baza
unui program individual de recuperare,
tot ce este necesar pentru dezvoltarea/conservarea autonomiei personale
a beneficiarului.
- sprijina beneficiarii în vederea
integrării / reintegrării lor în
familie, societate, atunci cand este posibil, iar în celelalte cazuri va
menţine relaţia beneficiarului cu aparţinătorii săi prin intermediul
întâlnirilor de informare si consiliere (respectiv facilitatrea vizitelor).
- asigura
programe de socializare adecvate în funcţie de gradul de autonomie personala al
beneficiarului,realizand si urmatoarele activitati:
- program festiv cu ocazia zilei de 8
Martie si sarbatorile mari de peste an;
- serbarea zilelor de nastere a
beneficiarilor ;
- participare la slujbele religioase;
- participare la diferite spectacole
organizate in centru;
- participare la diferite activitati
ocupationale organizate in centru;
Activitati realizate:
1.Implementarea
standardelor privind accesarea serviciilor
Ø Activităţi desfasurate:
- informare
organizarea activităţii, evaluare, planificarea serviciilor;
- completarea
la zi a dosarelor beneficiarilor,intocmirea raportărilor, statisticilor etc.;
- afişarea în
loc accesibil a tuturor informaţiilor de interes pentru beneficiari,orarul de
vizita,regulamentul de organizare si functionare;
- elaborarea
pliantului centrului ce cuprinde date despre serviciilor oferite;
2.
Implementarea standardelor privind găzduirea
Ø Activităţi desfasurate
- încurajarea
personalizării spaţiului propriu din dormitor, cu sprijinul aparţinătorilor;
3.
Implementarea standardelor privind îngrijirea personală
Ø Activităţi desfasurate
- întocmirea
planului individual de îngrijire, în baza evaluării iniţiale respectiv a
reevaluărilor şi a nevoilor identificate;
- respectarea intervalelor de servire a
meselor;
- asigurarea
unui meniu diversificat, conform recomandărilor şi a regimului alimentar de
respectat
- asigurarea
unui sprijin discret, suportiv pentru alimentare, atunci când este necesar;
- asigurarea
sprijinului necesar formării unor deprinderi adecvate de hrănire (unde este
posibil);
- asigurarea
medicamentatiei lunare,control la medicul de familie sau specialist-la nevoie;
4. Implementarea standardelor privind recuperarea
Ø Activităţi desfasurate
- evaluarea,
reevaluarea beneficiarilor de către asistent social,asistent medical/medic;
- elaborarea
Planului Individual de Recuperare si amonitorizarii acestuia;
- sprijinirea
beneficiarilor in vederea participarii la activitatile centrului in vederea
recuperarii;
5. Implementarea standardelor privind
Integrarea/Reintegrarea Socială
Ø
Activităţi
desfasurate
-
Elaborarea Planului Individual de Integrare/Reintegrare
Socială, care să vizeze sprijinirea accesarea serviciilor comunităţii la
nevoie, menţinerea legăturii cu familia/reprezentantul legal;
-
Informarea beneficiarilor/reprezentanţilor legali asupra
întregii proceduri de furnizare a serviciilor;
-
Consultarea familiei/reprezentantului legal cu privire la
procesul de luare de decizii în ceea ce-l priveşte pe beneficiar;
-
Sprijinirea şi asigurarea condiţiilor necesare pentru
furnizarea serviciilor în funcţie de nevoile identificate şi opţiunile
personale;
6. Implementarea standardelor privind drepturile şi etica
Ø Activităţi desfasurate
- prelucrarea Codului Drepturilor
Beneficiarilor, respectiv a normelor deontologice şi legislatia în vigoare,
privind relaţia cu beneficiarul;
- informarea beneficiarilor respectiv a
reprezentanţilor legali cu privire la procedura unităţii privind relaţia
personalului cu beneficiarii;
7. Implementarea standardelor privind reclamaţiile şi
protecţia
Ø Activităţi
implementate
- informarea beneficiarilor/reprezentanţilor
legali cu privire la procedura de reclamaţii şi rezolvarea lor;
- instruirea
personalului cu privire la procedura de reclamaţii;
- notificarea
incidentelor deosebite şi raportarea lor;
Alte activitati realizate in cadrul centrului:
- consilierea membrilor familiei pentru soluţionarea diverselor probleme şi
pentru creşterea calit- contactarea membrilor familiei care locuiesc în
străinătate în vederea menţinerii unei legături şi a rezolvării unor
probleme;ăţii vieţii persoanei vârstnice;
- contactarea membrilor de familie cu ocazia deteriorării stării de sănătate sau a evenimentelor majore din viaţa beneficiarilor;
- contactarea firmelor de pompe funebre în cazul deceselor; - actualizarea bazei de date; - implicarea beneficiarilor în activităţi de terapie ocupationala - ergoterapie;
- Control şi tratament medical-consultaţiile sunt asigurate de către un medic de medicina familiei, administrarea medicamentelor se realizeaza de către asistentele medicale din centru conform recomandărilor medicale; triaj la internare; sterilizarea instrumentarului şi a spaţiilor; educaţie sanitara; colaborarea cu medicii specialişti; vizitarea beneficiarilor internaţi în spital; măsurarea tensiunii arteriale; măsurarea glicemiei; pregătirea documentaţiei pentru internare în spital şi eliberarea certificatului constatator al decesului;
Beneficiarii
centrului primesc 3 mese pe zi si 2 gustari.
Nume Serviciu | Număr Locuri | Observații | Solicitare Serviciu |
---|---|---|---|
Căminul pentru persoane vârstnice EMILIA | 0 | Centru rezidențial cu cazare, pentru un numar de 50 beneficiari, care furnizează servicii sociale de îngrijire și asistență pe perioadă determinată, persoanelor vârstnice din judetul Satu Mare cat si din alte judete. Scopul specific este de a răspunde nevoilor sociale, precum și celor speciale și individuale în vederea depășirii situațiilor de dificultate, prevenirii și combaterii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale și creșterii calitătii vieții. |
Se încarcă ...